'Sharks are everywhere!' - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu 'Sharks are everywhere!' - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

'Sharks are everywhere!'

Door: Sahar

Blijf op de hoogte en volg Sahar

04 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes,

Het is alweer december en dat betekent dat het hier nu officieel zomer is! Ik zit hier ondertussen al bijna 4 maanden en heb nog maar anderhalve maand te gaan… dubbel gevoelll! Het voelt ook totaal niet als december want ik lig elk weekend op het strand haha. De kerstversiering hangt al door heel de stad en op kantoor en dat klopt toch niet helemaal. Sneeuwdecoratie op de ramen terwijl het buiten 25 graden is.. De kerstboom opzetten terwijl je een shirtje aan hebt.. Nee dat kerstgevoel ga ik dit jaar niet krijgen. Wel heel gaaf om dit eens mee te maken! De afgelopen weken heb ik weer heel wat afgereisd dus daar gaat ie dan:

Donderdagavond 13 november zijn we met z’n tienen naar Wellington gevlogen. Was een korte vlucht van maar een uurtje en ik hoefde mijn paspoort niet eens te laten zien, lekker easy. Wellington is een beetje de studentcity van Nieuw-Zeeland, dus donderdagavond zijn we uiteraard meteen de stad ingedoken. Ik weet niet of we in de verkeerde club waren of dat donderdag gewoon geen stapavond is in Nieuw-Zeeland, maar er was niet zoveel te doen haha. Maar met tien gekken opstap is altijd fun, dus het was weer een leuke avond. Vrijdag hebben we de stad een beetje verkend en het eerste wat ik dacht was: ‘What am I doing in Auckland!?’ Wellington is zoveel mooier! Het is echt een stad vol met architectuur en kunst en dat zie je ook echt terug, heel gezellig! Al snel vonden we een terrasje aan het water met zitzakken, of ‘sitsacks’ zoals ik ze noemde (als je het uitspreekt is het nog genanter), dus daar hebben we de rest van de dag liggen tannen in het hete zonnetje. Vrijdagavond poging 2 tot stappen. Dit keer was het gelukkig wel druk en was het echt een feestje! Zaterdag vroeg opgestaan want we hadden aan auto tot onze beschikking. Kel had een leuke Lord of the Rings spot uitgezocht, dus daar zijn we heen gereden. Helaas heb ik de spot niet weten te bereiken haha. Wel hebben we heel veel zeehonden gezien! Die beesten zijn echt eng, groot en dik en we konden ook echt super dichtbij komen. Ohja ze stinken ook echt, bahbah. Ik dacht trouwens ook even dat dit heel speciaal was, maar mama wist me al snel te vertellen dat die ook gewoon in Nederland te vinden zijn. Wist ik eigenlijk ook wel, maar deze zijn sowieso groter!! Ook zijn we toen nog even naar het zuidelijkste puntje van het noordereiland geweest. Niet heel bijzonder verder, maar het idee was wel leuk. Zondag even wat cultuur gesnoven in Te Papa, een bekend museum in Wellington en de rest van de dag lekker gezwommen in de zee en gechilled op de zitzakken.

Die week erna had ik een Skype meeting met mijn stagebegeleider van school en van Dream Au Pair. Alleen maar hele positieve feedback gehad van beiden! Heel fijn gevoel! Heb de rest van de week op werk met een smile op mijn gezicht rondgelopen haha. Een klein beetje feedback gehad op mijn Research Plan, maar overall zag het er heel goed uit. Die feedback heb ik ondertussen verwerkt en ik ben nu bezig met het laatste plan: Strategisch Marketing Communicatie Plan. Hier ga ik op beoordeeld worden en is dus heeeel belangrijk. Mijn doel is om dit voor mijn vakantie begint (19 dec) af te krijgen, dus ik ben flink door aan het werken. Ondertussen word ik ook steeds meer door collega’s gevraagd om even met dit of om even met dat te helpen, dus dat kost op zo’n werkdag best veel tijd dus het is echt even doorwerken nog die laatste weekjes.

Het weekend van 22 en 23 november stond het Bay of Island tripje met Stagereizen en met Au Pairs op het programma. Zaterdagochtend vroeg vertrokken richting het noorden. Onderweg gestopt bij wat watervallen, een Kauri tree en een glow worm cave. Die glow worms blijven echt raar. Het voelt gewoon echt alsof je in een attractie in de Efteling zit haha. Rond 4u kwamen we aan in Paihia, daar zouden we overnachten. Maar het weer was weer heerlijk dus we hebben eerst nog even gechilled op het strand. We zijn toen ook nog met een paar naar een eilandje gezwommen vanaf het strand, dat was stiekem toch best ver maar het spannende aan dit verhaal vertel ik later (dus blijven lezen haha). ’S Avonds was er een Beach Party georganiseerd bij het hostel. Super leuk! Alleen helaas was het al snel vol en hebben we onze eigen Beach Party maar georganiseerd =) De volgende dag vroeg opgestaan want de dolfijn cruise stond eindelijk op het programma! Ik wist niet zo goed of ik enthousiast moest zijn of dat ik moest huilen, aangezien er ook haaitjes zwemmen in deze oceaan. Voordat ik op die boot stapte ben ik daarom nog even naar een info punt gelopen. Daar iemand aangesproken en gevraagd hoe groot de kans is om een haai tegen te komen blabla, je kent het wel. Na een paar minuten kwam ik erachter dat die mevrouw uit Helmond kwam, hoe toevallig! Ik herkende het accent meteen! Echt een lelijk accent hebben wij trouwens. Maargoed, ze wist me niet helemaal gerust te stellen want een van de eerste dingen die ze zei was: ‘Sharks are everywhere!’ Top, great, thanks! Maargoed om het spannende verhaal even af te maken, ze wist dus ook te vertellen dat er langs dat strand vorig jaar, voor een paar maanden lang, een aantal haaien hebben gezwommen/geleefd. DAT IS DUS IN DAT WATER WAAR IK NAAR DAT EILAND TOE BEN GEZWOMMEN! Doodsbang stap ik die boot op, meteen krijgen we nog even een instructie over het dolfijnen zwemmen en ik kon wel jankend weg lopen. Maar oke, ik heb me er al snel overheen gezet want de kans dat we met dolfijnen konden zwemmen was maar 20%! Na nog geen uur varen komen we dolfijnen tegen, jeeeee (niet echt haha). Gelukkig wist de bootcrew al snel te vertellen dat we niet met deze dolfijnen mochten zwemmen omdat er babies bij waren. Er waren echt super veel dolfijnen en ze kwamen ook echt super dichtbij. Ze zwommen echt zo met de boot mee en daarna zag je ze verderop in het water zo in een boogje uit het water springen, weer zo’n plaatje dat je normaal alleen op Google vindt! Toch wel heel indrukwekkend om die dolfijnen van zo dichtbij te zien (dichtbij genoeg voor mij). Daarna lekker gechilled in het zonnetje op de boot en aan het einde van de dag zijn we nog met de boot de open zee opgevaren. Dit was het moment om haaien en orka’s te spotten! Helaas waren ze nergens te bekennen en zijn we toen een stukje teruggevaren. Nog steeds redelijk in de open oceaan mochten we uit de boot springen om te snorkelen. Er was daar schijnbaar een mooi rif. ZIJN DIE MENSEN GEK!? 5 minuten geleden kan ik haaien en orka’s spotten en nu moet ik uit de boot springen om te snorkelen?!?! Ik snapte er helemaal niks van haha. Iedereen deed het, dus ik ben ook maar uit de boot gesprongen. In het water, half in paniek, geprobeerd dat mooie rif te vinden, viel nogal tegen, of mss heb ik niet goed gekeken.. i don’t know. Ik voelde me echt een maaltijd in dat water dus ik ben snel teruggezwommen naar die boot. De rest van de boottocht geen dolfijnen meer weten te spotten, was jammer voor de rest, maar ik vond het wel prima haha. Al met al was het echt wel een indrukwekkende cruise, maar ik voelde me gewoon niet helemaal veilig enzo haha. Misschien kijk ik gewoon teveel Discovery? (haha terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een programma over haaien, het is Shark Week op Discovery!)

De maandag mocht ik in de ochtend meehelpen bij een Playgroup. Dat is van 10 tot 12 uur en dan is er een ruimte gehuurd waar Au Pairs met hun kindjes (onder 5 jaar) naar toe kunnen komen om te spelen en andere Au Pairs te ontmoeten. Heel leuk en leerzaam om eens mee te maken! De rest van de week een beetje grieperig geweest. Heel veel interns, maar ook collega’s, waren ziek. Er zal wel een griepje geheerst hebben. Geen hele productieve werkweerk dus, maar het begin aan het marketingplan is gemaakt! En het begin is het halve werk zeggen ze toch altijd!? Vrijdag 28 december hadden we kaartjes voor: Our House Festival! Een festival met Steve Aoki en Skrillex! Slecht geregeld, maar het was een leuk feestje en de muziek maakte veel goed! Dat weekend verder niet zo veel gedaan, vooral uitgerust en uitgeslapen zodat ik weer helemaal beter ben en de komende weken genoeg energie heb om nog even vollebak aan het marketingplan te werken. Ohja het weekend wel nog even surprise inkopen gedaan! Ja ja, Sinterklaas komt ook gewoon naar Nieuw-Zeeland toe. Ik heb al 3 keer gezongen voor de Sint en mijn schoen gezet en ook 3 keer zat er wat in!

Deze maandag en dinsdag veel aan mijn marketingplan gewerkt en dingen voorbereid voor alweer mijn 6de(!!) orientatie. Sinds woensdag zit ik weer in het hotel en morgen mag ik weer terug naar het geweldige Empire. Morgenavond gaan we met een paar meiden Sinterklaas vieren. We hebben lootjes getrokken dus morgen wordt het gezellig kadootjes uitpakken, lachen om de rijmpjes en natuurlijk pepernoten eten! Zaterdagochtend vertrekken we vroeg naar het noorden (daar waar alle haaien zitten dus we blijven lekker in het Shark thema dit weekend). Zondag gaan we naar het aller noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland en daar komen twee oceanen samen, schijnt heel mooi te zijn! Ik ben benieuwd, misschien zien we nog wel een haai voorbij zwemmen…

Alvast een fijn weekend en see you soon!

Heel veel liefs,
Sahar

  • 05 December 2014 - 02:55

    Olivier Van Hoef:

    Echt fantastisch om jouw verhalen te lezen Sahar, ik ben jaloers.
    Blijf vooral schrijven zodat we alles kunnen lezen wat jij meemaakt!

    We missen je, Olivier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 3572

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: