Stage is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Stage is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen!

Door: Sahar

Blijf op de hoogte en volg Sahar

14 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes,

Tijd voor weer een reisverslagje vanuit Auckland. Waar was ik gebleven.. Ohja afgelopen zondag! Zondag heb ik samen met een aantal anderen het prachtige Waiheke Island bezocht. Daar heb ik eigenlijk maar één woord voor: WAUW! Dat is echt een paradijs. Als ik later met pensioen ben en genoeg geld heb koop ik daar een leuk villaatje met uitzicht op zee. Waarschijnlijk zie je dan ook nog elke dag dolfijnen langs zwemmen! Maar zover is het helaas nog niet, het is dit keer bij een dagtripje gebleven.
Vanaf de haven in Auckland pak je de ferry en ongeveer een half uurtje later kom je aan op dit paradijselijke eiland. Tijdens de tocht op de ferry hebben we trouwens in de verte een hele groep dolfijnen gezien! Aangekomen op het eiland hebben we een wandelpad gevolgd waarbij we uiteindelijk uitkwamen op de punt van het eiland. Daar kon je echt helemaal om je heen kijken met in de verte Auckland, adembenemend!! Daarna hebben we een bus gepakt die over bijna het hele eiland rijdt en zijn we bij ongeveer elke halte een keertje uitgestapt. De mooie foto van het strand die jullie misschien op Facebook hebben gezien, is Palm Beach. Daar hebben we een uurtje genoten van de rust en het uitzicht en daar heb ik nog een mooie zandtekening gemaakt op het strand voor m'n lieve achtergelaten vriendje haha =) Op Rocky Bay, een halte verder, hebben we een uur lang mogen genieten van dolfijnen! Er was een groep van ongeveer 30 dolfijnen die steeds heen en weer zwommen en die we vanaf het strand de hele tijd konden volgen. Maar ik hoop eigenlijk dat ik ze ergens in de komende maanden nog een keer van wat dichterbij mag zien. In de zomermaanden liggen de stranden van Waiheke Island trouwens vol met mensen en is wijn proeven daar een populaire activiteit, dus ik wil in de zomer (winter voor jullie haha) sowieso nog een keertje terug!

Afgelopen maandag is mijn stage begonnen. Het is maar een kwartiertje lopen vanaf m’n appartementje, maar ik wist er de eerste dag toch anderhalf uur over te doen. Gelukkig is iedereen hier echt mega aardig en was het verder geen probleem dat ik te laat was. Vanaf m’n kamer kan ik het kantoor ongeveer zien liggen, dus ik heb weer geluk en kan iedere ochtend het langst blijven liggen van iedereen, heerlijk! Het is trouwens geen groot bedrijf. Volgens mij werken er zo’n 9 mensen, plus drie (buitenlandse) stagiaires. Ik ben de eerste stagiaire dit jaar, 25e augustus en 1 september komen de andere twee. Dan ben ik niet meer de enige nieuweling, ook wel fijn, alhoewel iedereen echt super lief voor me is! Ik heb een eigen computer en bureau met alles er op en er aan. Het is echt een heel mooi kantoor. Er zijn helemaal geen muren, alles is open, overal ramen en we hebben heel mooi uitzicht! Ik kan er wel aan wennen =)
Ondertussen heb ik de eerste werkweek er al bijna op zitten. De tijd vliegt echt voorbij, dus dat is positief! Ik zal even uitleggen wat ik al die uren achter dat bureautje aan het doen ben. Ik ben dus de Events & Orientation Intern. Dream Au Pair (mijn stagebedrijf) organiseert allerlei evenementen en tripjes voor de Au Pairs die hier nu werkzaam zijn, zodat zij in hun vrije tijd wat van dit mooie land kunnen zien en zodat ze in contact kunnen komen met andere Au Pairs. Ik moet deze activiteiten promoten en alle aanmeldingen behandelen. Ik moet er dan voor zorgen dat iedereen de juiste informatie ontvangt. Verder heb ik contact met externe partijen om er voor te zorgen dat alles goed geregeld is. En om het allemaal compleet te maken mag ik zelf ook deelnemen aan de tripjes en events!! Je moet dan denken aan een maandelijkse soort van ‘kletsavond’ tot aan een heel gaaf weekendtripje!
Daarnaast organiseer ik ook de oriëntaties voor de Au Pairs. Zodra een Au Pair aankomt in NZ moet hij/zij deelnemen aan een driedaagse oriëntatie. Ze krijgen dan onder andere een EHBO-cursus, een mini cursus auto rijden in NZ en van alles over het omgaan met kinderen. Voor deze oriëntatie moet ik eigenlijk alles regelen, dus van de gastsprekers die komen tot aan de gastgezinnen die de Au Pairs moeten ophalen na de oriëntatie. Zo’n oriëntatie vindt ongeveer één keer in de maand plaats in een hotel in Auckland en ik mag dan ook drie daagjes verblijven in dat hotel. Aanstaande woensdag is de volgende oriëntatie gepland, dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn! Gelukkig krijg ik dan wel wat hulp, maar vanaf de volgende mag ik het allemaal alleen doen. Ik krijg dus best wat verantwoordelijkheid, wat ook meteen aantoont dat je hier als stagiair wel echt serieus wordt genomen. Verder mag ik ook de Facebook van Dream Au Pair bijhouden, dus daar probeer ik elke dag wat leuks voor de Au Pairs op te zetten.
Al het bovenstaande moet ongeveer 40% van mijn werktijd in beslag nemen, de overige 60% van de tijd zal gaan naar het project voor school. Ik ga marktonderzoek doen en daar uiteindelijk een strategische marketingcommunicatie plan over schrijven. Dat is waar ik (volgens mij) uiteindelijk ook op word beoordeeld, dus dat is best belangrijk haha. Maar deze week is een beetje een oriëntatieweekje, waarbij ik het vooral belangrijk vind dat ik m’n plekje een beetje vind binnen het bedrijf.

Nou dat was het wel zo’n beetje. Wat een lap tekst zeg haha! Maar nu weten jullie wel precies waar ik de hele dag mee bezig ben. Het volgende reisverslag is hopelijk wat spannender!

Jullie horen snel weer wat van me!


Heel veel liefs, Sahar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 3579

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: