Chillen & Hiken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Chillen & Hiken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Chillen & Hiken

Door: Sahar

Blijf op de hoogte en volg Sahar

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi Dutchiessss,

Ja ja, weer een blog vanuit Nieuw-Zeeland! Ik ga het vanaf nu goed bijhouden =)
Afgelopen weken hebben actieve hike weekenden en chillweekendjes elkaar afgewisseld. Maar ik zal beginnen bij het begin. Vrijdag 31 oktober was het namelijk Halloween en dat wordt hier toch wel groots gevierd. Kinderen gaan verkleed alle huizen af en roepen de hele avond ‘Trick or Treat’ om zo veel mogelijk snoep te verzamelen. Echt zoals je dat in films ziet. Wij hebben natuurlijk Halloween op een iets andere manier gevierd, namelijk door Empire (dat lelijke kille gebouw waar we allemaal wonen) op z’n kop te zetten. Iedereen was eng verkleed en we hebben met zo’n 20 man in een van de vele livingboxen in Empire eerst wat drankjes gedaan. Zo’n livingbox (woonkamer) is al vol als je er met 6 man zit, dus het was behoorlijk overvol nu, maar wel gezellig! Daarna zijn we de stad ingedoken want we hadden kaartjes voor een Halloween feest! Ohja ik was vrijdag 31 oktober trouwens ook op de helft!! Jeetje time flieeeees! Het geeft een beetje een dubbel gevoel omdat ik echt nog heel veel wil doen en zien hier, maar ik mis thuis ondertussen toch ook best wel een beetje.
Zaterdagochtend, na te weinig uurtjes slaap, vroeg vertrokken richting Tauranga om daar een weekendje te chillen en te tannen! De zomer komt nu namelijk echt dichtbij en het weer was heerlijk dat weekend! Tauranga ligt aan de oost kust van Nieuw-Zeeland en heeft echt prachtige stranden. Zaterdag hebben we dus eigenlijk alleen maar gechilled aan een strand genaamd Waihi Beach (uurtje vanaf Tauranga) en gechilled in onze prive jacuzzi bij het huisje waar we verbleven. We hebben die avond ook voor het eerst gebbq’ed, jeeee! Summer is comminggg! Zondagochtend zijn we vroeg aangereden naar Tauranga. Op het strand in Tauranga hebben we kayaks gehuurd. Toen we die verhuurman vertelde waar we heen wilden kayaken vertelde hij ons heel vorlijk dat we misschien wel pinguins, van zo’n mega roggen en misschien haaien(!!!) konden tegenkomen. Ik natuurlijk weer meteen in paniek, maar uiteindelijk ben ik toch maar die kayak ingestapt. Oh ik overwin hier toch zoveel angsten! Tijdens het kayaken zagen we ineens een pinguin voorbij zwemmen, heel gaaf! Ik zag af en toe onder de kayak ook een grote schaduw en ik denk nog steeds dat dat zo’n rog was, maar ik weet het niet zeker. Haaien zijn we gelukkig niet tegengekomen, ofja misschien zaten ze wel onder de kayak, maar ik heb ze gelukkig niet gezien. Na 30 minuutjes kayaken kwamen we aan op een mooi onbewoond eiland met witte stranden, helder blauw water en tropische boompjes. Daar heerlijk gechilled! Er was naast ons nog 1 ander gezin op dat strand. Zij hadden een eigen bootje en Kel en ik werden uitgenodigd om met die boot mee terug te varen. Dus zonder te twijfelen zijn we in de boot gestapt en hebben we de jongens lekker terug laten kayaken. Dat bleek achteraf misschien niet heel slim, aangezien de stroming en de wind behoorlijk heftig was geworden haha (sorry jongens). Maargoed, iedereen is uiteindelijk veilig aangekomen en Kel en ik hebben een leuk boottripje gehad. De kindjes op de boot vertelde ons trouwens dat ze die ochtend, in diezelfde baai waar wij hadden gekayaked, orka’s hadden gezien!! Heel gaaf, maar ik was toch wel een beetje blij dat we die niet tijdens het kayaken zijn tegengekomen haha. Na het kayaken zijn we naar zoutwaterbaden gereden. Dat zijn super warme zwembaden van zo’n 40 graden met, zoals de naam het al zegt, zout water. Daar weer heerlijk een paar uur gechilled en tegen de avond zijn we weer terug gereden naar Auckland. De zon scheen het hele weekend volop, dus iedereen was lekker verbrand, zelfs ik een beetje! De zon is hier zo extreem sterk, niet normaal! Ik ben er zelfs over na aan het denken om zonnebrand te kopen voor de zomer, aangezien huidkanker hier nogal veel voorkomt. Nieuw-Zeeland staat geloof ik als tweede op de lijst, achter Australie, met meeste gevallen van huidkanker omdat hier gaten in de ozonlaag zitten. Maargoed, wel lekker bijgekleurd dit weekend =)
Op maandagochtend op het werk heb ik een uitnodiging voor een telefonisch interview verstuurd naar weer bijna 1200 families. Ik moet namelijk ook kwalitatief onderzoek doen voor mijn plan. De respons op de uitnodiging was echt enorm, nooit verwacht! Maandag en dinsdag op het werk heb ik dus bijna non-stop aan de telefoon gehangen met host families. In totaal heb ik 8 host families geinterviewd en alle interviews uitgewerkt in die twee dagen. Vanaf woensdag had ik alweer mijn 5de (van de in totaal 8) orientaties. Dit keer was er echt maar een hele kleine groep van 4 Au Pairs, dus alles verliep een beetje anders. Wat normaal op woensdag de hele dag duurt, hebben we nu in een ochtend weten te doen. Dus in de middag heeft Tanya (een van de eigenaren van Dream Au Pair) ons meegenomen in de auto en hebben de Au Pairs een mini tour Auckland gehad. De donderdag ging verder gewoon volgens plan met alle gastsprekers, maar de vrijdag van orientatie ging ook weer een stuk sneller dan normaal, dus ik had vervroegd weekend =) Die middag ben ik lekker wat baantjes gaan zwemmen in het zwembad. Ik werd na 10 minuten ongeveer aangesproken door iemand, die wel graag met mij mee wilde trainen. Fine, why not!? Na een tijdje kwam ik erachter dat hij een olympisch kayaker is (hij had namelijk dat olympische logo op zijn bovenarm getatoerd, zoals bijna alle olympische sporters dat hebben en daar werd ik wel een beetje nieuwschierig van). Hij is naar de Spelen in 2008 geweest en was nu aan het trainen voor de Spelen in 2016. Bovendien was hij half kiwi en half Nederlands! Dat was dus een onverwachte interessante training.
Dat weekend stond er weer een actief hike tripje van Stagereizen op het programma: de Pinnacles Hike! Zaterdagochtend vroeg vertrokken. Rond 1u zijn we begonnen met hiken en het was nog zwaarder dan de Tongariro crossing van twee weken geleden! We hebben bijna alleen maar omhoog moeten lopen, dus dat was behoorlijk killing met een grote backpack op je rug met al je slaapspullen erin. Na 3 a 4 uur kwamen we aan bij onze accommodatie midden in de bergen. Het was heel primitief: alleen maar ijskoude douches, we moesten regenwater drinken en er was geen electriciteit (dus ook bijna geen licht en ik moest even afkicken van m’n phone addiction, want die was al vrij snel leeg). Vanuit de accommodatie was het nog zo’n 40 minuten wandelen naar de Pinnacles (bergen met fenomenaal uitzicht). Tegen zonsondergang zijn we richting de Pinnacles gewandeld en daar hebben we bovenop de berg (echt op het aller hoogste puntje) naar de sunset gekeken. Echt ongelofelijk mooi! Je had heel mooi uitzicht over de zee en aan de andere kant zag je alleen maar hoge bergen, echt zo’n Hobit land. In de avond bij de accommodatie nog even buiten geslapen onder de sterretjes. In de ochtend (het voelde meer als nacht) zijn we om half 5 opgestaan om vervolgens om kwart voor 5 weer aan te lopen richting de Pinnacles om daar de zonsopgang te bekijken. Dat was veruit het hoogtepunt van heel het weekend. Dat was echt zo ontzettend mooi! Misschien wel het mooiste dat ik tot nu toe heb gezien in Nieuw-Zeeland! Zondag hebben we nog 3 uur terug gehiked via het Billy Goat pad. Nou dat pad is echt alleen gemaakt voor geiten, maar ook dat hebben we overleefd. Daarna zijn we terug gereden naar Auckland.
Deze week ben ik druk bezig met mijn onderzoeksrapport want die deadline is morgen (vrijdag)! In dat rapport staan alle resultaten van de online enquete en de interviews. Het is gelukkig bijna af en ik ga het vandaag opsturen naar mijn stagebegeleider in Nederland, want vanavond vertrekken we voor een lang weekend naar Wellington met het vliegtuig, jeeee! In totaal zijn we met 10 en we verblijven in een hostel midden in de stad, zin in! Ohja voordat ik het vergeet, ik ben door Stagereizen verkozen tot de Stagiaire van de maand November. Hiervoor heb ik een stukje moeten schrijven en dat kunnen jullie hier vinden: http://stagereizen.nl/stage-ervaringen-and-media/stagiaire-van-de-maand. Er komt ook nog een blog met meer foto’s, maar die volgt later. En ohja, ze gaan me ook interviewen! Veel lees plezier en ik spreek jullie weer na mijn weekendje in Wellington!

Heel veel liefs,
Sahar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3571

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: