Spring! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Spring! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Spring!

Blijf op de hoogte en volg Sahar

11 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes!

Het is alweer even geleden dat ik een reisverslag geschreven heb, mijn excuses! Maar de lente is hier begonnen dus daar heb ik even volop van genoten =) Het kan hier nog steeds veel regenen, maar de temperatuur stijgt en het zonnetje komt steeds vaker te voor schijn!
Even terug naar het laatste weekend van september. Toen zijn we met z’n vijven in de auto gestapt en eigenlijk maar gewoon aangereden om 8u in de morgen. We zijn toen helemaal via de kust naar richting het oosten gereden, dus we hadden de hele autorit prachtig uitzicht over zee. Uiteindelijk zijn we richting het binnenland gereden om vervolgens 2 uur naar een waterval te zoeken in de stromende regen, niets gevonden.. Beetje balen, maar we hebben tijdens de regenachtige tocht door de jungle wel de beroemde mega bomen gezien. Volgens mij heten ze Kauri bomen? Google maar eens! Best gaaf! Die bomen zijn zo dik dat je met vijf man hand in hand om die boom moet gaan staan, zo huge zijn ze! Daarna zijn we daar weer aangereden en kwamen we een tijdje later toevallig een bordje tegen waar op stond ‘Hot water beach’. Dus dat was de volgende bestemming! We waren precies op tijd op dat strand want het werd net eb. Dus de jongens zijn toen als een gek gaan graven op dat strand om een soort bad te creëren. Het water dat daar omhoog kwam was echt heeeeel heet! Dus het bad vulde zich vanzelf met heerlijk warm water, terwijl de zee ijskoud was en je ook niet gewoon in je zwemkleding op het strand kon staan. Heel vreemd! Onder het strand door loopt lava en dat verhit dus op sommige plekken het water. Soms werd het water in het bad zo heet dat het op sommige plekken begon te koken! Echt niet normaal! Je zult begrijpen dat we dus de rest van de middag lekker met z’n alle in dat warme bad hebben gezeten haha =)
Vorige week gewoon een normale (saaie) stage dag gehad. Nee stage is wel leuk hoor! Maar iedereen kijkt toch wel echt uit naar de weekenden. Het liefst zou ik natuurlijk elke dag lekker op pad gaan en heel Nieuw-Zeeland doorreizen, maar helaas.. Op woensdag hadden we een dinner in een Indiaas restaurant met alle interns (ongeveer 50 mensen ofzo) We namen dus het halve restaurant in beslag haha. Heerlijk gegeten en in dat restaurant mag je je eigen fles wijn meenemen! Waarom hebben we dat niet in Nederland?? Dus heerlijk wat wijntjes gedronken die avond. Op donderdag zijn we met een aantal naar een tentje bij de haven geweest, daar kun je op donderdag voor 5 dollar onbeperkt chickenwings eten. Het was geen gevarieerde avondmaaltijd, maar wel lekker voor een keertje. Je kan in dat tentje trouwens ook op woensdag en vrijdag GRATIS bbq’en! Geen idee waar zij geld aan verdienen maar dat ga ik volgende week sowieso een keer uitproberen! Op vrijdag zijn we gezellig wezen stappen, leuk avondje! Maar toen we naar huis wilde kwam ik erachter dat mijn jas weg was.. Mijn dikke warme winterjas met heerlijke sjaal is dus gestolen.. Het positieve hieraan is dat ik nu wel een nieuwe jas mag kopen! Zaterdag was een beetje een brak dagje, maar zondag zijn we weer op pad geweest. Zondagochtend ben ik vroegggg opgestaan om lieve Pim te verassen met een Skypegesprek en een helium ballon haha. Dat vond ik toch wel heel bijzonder. Ik had zo toch een beetje het gevoel alsof ik bij Pim z’n verjaardagsfeestje was en het was super leuk om iedereen weer te zien en te spreken!! Gelukkig heb ik niet gezien hoe groot mijn hoofd werd geprojecteerd op de muur haha. Na het skypen ben ik snel de auto ingestapt en zijn we met z’n tienen naar de Hunua Falls gereden. Daar hebben we eerst een 3 uur durende hike gedaan door de jungle. Dat was best zwaar, heb nog steeds spierpijn haha! Maar het was wel de moeite waard =) De rest van de middag hebben we heerlijk in het zonnetje gechilld bij de Hunua Falls. Die waterval was echt gigantisch hoog, zo mooi! Ik denk dat die wel 40 meter was! Het water was ijskoud, maar we zijn er toch even ingedoken haha. Omdat het nog vroeg in de lente is koelde het al snel af en verdween het zonnetje snel, dus we zijn daar optijd weggegaan. Toen zijn we naar Mount Eden gereden in Auckland. Dat is de hoogste vulkaan in de stad. Van te voren even snel wat fish & chips gehaald en die hebben we op Mount Eden opgegeten. We waren daar trouwens precies op tijd, want de zon ging net onder. Je hebt daar sowieso echt fenomenaal uitzicht, maar tijdens een zonsondergang is dat echt ge-wel-dig. Een mooie afsluiter van het weekend!
Maandag begon helaas het normale werk leven weer, nee dat is ook wel leuk hoor. Maar natuurlijk niet zo leuk als al die tripjes haha. Op dit moment zit ik weer in het hotel voor een orientatie voor de nieuwe Au Pairs. De eerste orientatie die ik helemaal in m’n uppie moet doen. Tot nu toe gaat gelukkig alles goed =) Morgen alweer de laatste dag en dan is het weer weekend! Morgenavond is er iemand jarig dus dan duiken we gezellig met z’n alle de stad in. Zaterdag ga ik op zoek naar een nieuwe jas en zondag gaan we naar de Glow Worm Caves in Rotorua. Dat is ongeveer 3 uur rijden, maar dat schijnt een van de mooiste caves te zijn in Nieuw-Zeeland! Ik ben benieuwd!

Dat was het weer! Ik ga lekker dineren in het restaurant =)
Jullie horen snel weer wat van me!

Heel veel liefs,
XXX Sahar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3570

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: