Surfen, Gisborne & Survey! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Surfen, Gisborne & Survey! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Surfen, Gisborne & Survey!

Door: Sahar

Blijf op de hoogte en volg Sahar

28 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes,

Toch maar weer een reisverslagje vanuit Nieuw-Zeeland. Ik heb de afgelopen weken weer heel veel gezien en meegemaakt, dus ik zal de highlights even in een verhaaltje proppen.
Het weekend van 4 & 5 oktober zijn we naar Raglan gereden voor een girls weekend! Raglan is zo’n 2,5 uur rijden vanaf Auckland en het is DE plek om te surfen op het Noorder Eiland. Op zaterdag zijn we begonnen met een theoretisch lesje surfen. De techniek van op het bord klimmen en uiteindelijk staan op je board werd ons uitgelegd en we hebben wat geoefend. Na een uurtje zijn we met de hele groep vertrokken naar het strand, maar helaaaaas was de wind veel te hard en de golven te hoog. Hebben wij weer… Ik baaaalde echt ontzettend want had er echt heel veel zin in, maargoed we kregen wel ons geld terug haha. Aangezien het al 4u in de middag was hebben we maar besloten om naar het hostel te gaan. Dat hostel was echt helemaal het einde! Alles was zo leuk en cute en er was een leuk binnenplaatsje met een bbq, jacuzzi, hangmatten en een sauna! Dus we hebben de rest van de dag lekker in de jacuzzi gezeten met een wijntje, echt genieten! In zo’n hostel zitten zoveel verschillende mensen en je maakt heel snel contact met iedereen dus we hebben wat leuke mensen leren kennen. ‘S avonds hebben we zelf pizza gemaakt in de keuken van het hostel, jammiee! De volgende dag ben ik vroeg opgestaan om te skypen met m’n lieve vriendinnieeees. Zij hadden namelijk vriendinnenweekend, dus de perfecte gelegenheid om even met iedereen te skypen. Het was echt super leuk en fijn om iedereen te zien en te spreken! En ohhh Myrte, wat ben je toch een schatje haha =) Na een virtuele groepsknuf heb ik iedereen gedag gezegd en zijn we snel gaan ontbijten. We wilden namelijk toch wel heeel graag surfen en er werd beter weer voorspeld dus poging 2 om te surfen! Na weer een theorie lesje zijn we weer naar het strand gereden en ja hoor, de golven waren hoog, maar niet te hoog en de wind was hard, maar niet te hard! YESSS, there we go!! Na zo’n 100x op dat surfboard geklommen te zijn, 3 liter zeewater ingeslikt te hebben en 40x bijna verdronken te zijn, is het me toch gelukt om een paar seconden op dat board te staan! Het was zo gaaf, maar zo ontzettend zwaar. Ik snap nu waarom al die surfdudes zo gespierd zijn. Na het surfen was het tijd om weer even te chillen in de jacuzzi en lekker bij te komen. In een leuk vistentje hebben we daarna de beste Fish & Chips gehad van NZ (dat zeggen ze trouwens overal, maar deze was wel echt lekker) en toen zijn we weer teruggereden naar Auckland. De maandag en dinsdag erna op kantoor waren echt killing, heel mijn lichaam deed pijn van de spierpijn haha. Op dinsdagavond heb ik weer een hele gezellig Coffee Group gehad met de Au Pairs en op woensdag heb ik met mijn stagebegeleider van Dream Au Pair de enquete doorgenomen voor mijn marktonderzoek. Ze was volgens mij best onder de indruk haha, dat was leuk om te horen =) Na de feedback verwerkt te hebben kon ik mijn enquete op vrijdag eindelijk versturen naar bijna 1200 gezinnen door heel Nieuw-Zeeland! Dit zijn allemaal gezinnen die in het klantenbestand van Dream Au Pair staan. In totaal moet ik 381 ingevulde enquetes terug hebben om er voor te zorgen dat mijn marktonderzoek een betrouwbaarheid heeft van 95%. Maar uit eerdere ervaringen blijkt dat de gezinnen niet zo graag mee doen met zo’n enquete. Ik heb mijn doel dus maar op 100 gezet! Fingers crossed! Na enkele minute had ik al zo’n 15 enquetes terug dus dat was een goed begin. Op vrijdag mocht ik om 12u ‘s middags weg want we hadden een lang weekend Gisborne gepland. Gisborne ligt aan de oostkust van Nieuw-Zeeland en is zo’n 7u rijden vanaf Auckland. Ik had een heerlijk plekje op de achterbank dus ik heb heel de rit genoten van het mooie uitzicht en ondertussen hebben we zo’n 30 potjes ’30 seconds’ gespeeld haha. We hebben de halve weg trouwens op smalle kronkelende zandwegen gereden door de bergen. Dat bleek achteraf gewoon de hoofdweg te zijn, zo vreemd! Toen het donker werd kwamen we in een gebied waar we gewoon 0 bereik hadden, dus we konden niemand bellen en we hadden helemaaal niks meer aan onze navigatie. Daarbij stonden er ook nergens borden en reden we echt in de middle of nowhere! En dat noemt men hier een hoofdweg… We hadden dus geen flauw idee of we goed reden en we hadden al een uur geen andere mensen/auto’s/watdanook gezien… Gelukkig kwamen we dan eindelijk een tegenligger tegen en die wist ons te vertellen dat we goed reden, dat was wel even een geruststelling haha. Het was ondertussen namelijk al 9u ‘savonds. Rond half 10 kwamen we aan in onze lodge en is er nog heerlijk gekookt. Om ongeveer half 11 hebben we ons avondeten gehad haha. Daarna wat spelletjes gespeeld en lekker gaan slapen. ‘S ochtends zijn we vroeg opgestaan want we hadden een hike van zo’n 3 tot 4 uur op het programma staan rond Lake Waikaremoana (probeer dat maar eens uit te spreken haha). Het regende en het was bewolkt, maar toch zijn we met goede moed begonnen aan de hike. Hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd. Ondertussen zag ik eruit alsof ik onder een douche had gestaan, volgens mij was de luchtvochtigheid 100%. Bovenop de berg zou er een fenomenaal uitzichtpunt zijn, dus daar wilde we graag heen. Toen we daar eenmaal aankwamen zagen we helemaal NIKS. Alles was wit, zo mistig was het. Dat wat het hoogtepunt van de dag had moeten worden werd het dieptepunt… Daarna zijn we doorgereden naar Gisborne en daar nog lekker wat gegeten. Op zondag zijn we vroeg opgestaan, want we moesten nog 7 uur terug rijden naar Auckland. Na een uurtje kwamen we aan bij onze eerste stop: rock sliden! Dat is eigenlijk gewoon een hele brede glijbaan van rotsen waar je dan met een klein board vanaf glijdt. Helaas komt het water recht uit de bergen dus dat was heeeel koud, maar het was het zeker waard! Die rotsen zijn zo glad dat je echt suuuper snel naar beneden glijdt, echt heel gaaf! Na het rock sliden zijn we terug gereden naar Auckland. Die rit was echt suuuper mooi en ik heb denk ik de mooiste zonsondergang ooit gezien. Dat was weer een top weekend!
Op maandag heel snel naar het werk gegaan want ik was heel benieuwd naar hoeveel responses ik zou hebben op mijn enquete. De teller stond op 70! Op maandag en dinsdag verder de laatste dingetjes geregeld voor de orientatie, want vanaf woensdag mocht ik weer 3 daagjes verblijven in het hotel. Het was een hele leuke gezellige groep en de orientatie verliep verder ook helemaal goed =) Die drie dagen in het hotel blijven wel vermoeiend. Je bent het aanspreekpunt voor alles en je moet alles regelen. Wel heel leuk en leerzaam! Op vrijdag was ik wel echt toe aan rustdagje, dus op zaterdag heb ik volgens mij voor het eerst gewoon helemaal niks gedaan! Op zondag zijn we wel weer op pad geweest, maar dat vertel ik in de volgende blog. Ik loop een beetje achter, I’m sorry!! Ook de verhalen over de Bungee Jump en Tongariro Crossing volgen heel snel!!

Liefs, Sahar

  • 29 Oktober 2014 - 09:32

    Myrte:

    Aaaaw alleen maar liefde voor jou!

  • 29 Oktober 2014 - 09:36

    Myrte:

    Echt zoooo gaaf wat je allemaal meemaakt! Geniet ervan!! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 3560

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: