Geen nieuws is goed nieuws! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Geen nieuws is goed nieuws! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Geen nieuws is goed nieuws!

Blijf op de hoogte en volg Sahar

04 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes!

Het is al 4 weken geleden dat ik een blog heb geschreven, sorry!! De tijd vliegt gewoon echt voorbij! Laat ik dan maar eerst beginnen met te zeggen dat het goed met me gaat =) Dus voor het geval de volgende blog weer zo laat verschijnt, geen zorgen maken want: geen nieuws = goed nieuws! Ik heb in de afgelopen 4 weken / 3 weekenden heel veel gedaan, dus laat ik maar bij het begin beginnen. Zondag 14 september (wow het lijkt al een eeuwigheid geleden) zijn we naar de Glow worm caves gegaan in Rotorua. Daar hebben we ‘Black Water Rafting’ gedaan zoals dat heet. In het kort komt het er op neer dat je in een band door de grotten heen drijft. De grotten zaten 65 m onder de grond en het was er (natuurlijk) pikken donker! Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik doodsbang ben in het donker, dus ik vond het wel een beetje spannend haha. Eenmaal 65m onder de grond was het eigenlijk wel heel gaaf! We hadden allemaal zo’n mijnhelm op met een lichtje, want anders zag je natuurlijk niks. Maar soms moesten we het lichtje even uit doen en dan drijfden we heel rustig door de grot en als je dan omhoog keek zag je overall glow worms! Super mooi! Er waren ook twee guides mee en een van hen begon op een gegeven moment ook heel mooi te zingen. Echt alsof je in de Droomvlucht zit in de Efteling, maar dan 100 x mooier! Ohja de lichtgevende glow worms bleken geen glow worms te zijn, maar shiny shit. Dat is dus eigenlijk niet zo romantisch als dat je denkt haha. In de grot waren ook een paar watervallen waar we met ons bandje achteruit vanaf moesten springen. ‘En ohja, zorg ervoor dat je niet op een rots springt. Die zitten vlak onder het wateroppervlak maar die kun je niet zien. Dus let wel op.’ Great, ready to go! Voordat ik met knikkende knien van die (volgens mij maar 1 of 1,5m hoge) waterval ben af gesprongen heb ik toch even voor de zekerheid gevraagd of de guide me kon beloven dat ik niet dood zou gaan. Maaargoed, ik typ bijna 4 weken deze blog dus ik heb het overleefd haha.
Die week er na heb ik eigenlijk voor het eerst echt heimwee gehad… San en Kel (m’n roomies) hadden er ook last van, dus volgens mij hebben we elkaar een beetje aangestoken haha. Achja, dat hoort er natuurlijk ook bij als je aan de andere kant van de wereld zit in je uppie. Op het werk kreeg ik af en toe een knuffel, dus ook gedurende de dag heel veel lieve mensen om me heen. Iedereen is hier echt zo lief! Die week heb ik uiteindelijk dus ook overleefd =) We hadden gelukkig ook een heel leuk weekend om naar uit te kijken! 20 & 21 September mochten we eindelijk gaan raften van de hoogste commerciele waterval op deze planeet! Het tripje was georganiseerd door Stagereizen dus er gingen allemaal interns mee en 14 Au Pairs van mijn stagebedrijf! Ik mocht dus gratis mee!! Gedurende het weekend moest ik de Au Pairs een beetje in de gaten houden en ervoor zorgen dat ze het naar hun zin hadden. In totaal gingen er dit weekend ongeveer 65 mensen mee.
Op dag 1 van het weekend tripje zijn we meteen gaan raften! Dat was gaaf!!! De hoogste waterval was 7 meter!! We zaten met 6 of 7 in een bootje en we hadden twee begeleiders in onze boot. Toen we net in het bootje zaten kwamen we erachter dat wij de enige waren met twee begeleiders, wat betekende dat we als eerste van elke waterval af moesten! Toen ik dat hoorde heb ik voor het eerst gegild denk ik haha. Als er dan wat zou gebeuren met een van de andere boten dan zou er altijd nog 1 begeleider in onze boot zitten als de andere iemand aan het helpen was. Ik was trouwens de kleinste van iedereen dus ik moest helemaal achterin de boot gaan zitten en ik mocht nog voor dat we van de waterval afgingen helemaal in de boot duiken, gelukkig! Ik ben er bij die 7m waterval toch bijna uitgevallen haha. Ik snapte niet helemaal wat ik moest doen als hij ‘Hold on!’ riep haha. Dat kwam vast door alle adrenaline die door je lichaam stroomde ;) In totaal hebben we 45 minuten in dat bootje gezeten en zijn we in totaal van 5 watervallen af gegaan. Sommige waren maar 2 meter, maar zelfs dat was zo gaaf! Terug in het hostel hebben zijn we meteen in het zwembad gedoken om even rustig bij te kunnen komen. ‘S avonds hebben we wat gegeten en een beetje gefeest in de kroeg/bar/restaurant dat 2m van het hostel af lag. Ook al was het maar 2 meter, Kel wist toch verdwaald te raken toen ze naar huis wilde ‘snachts haha (sorry Kel)! Op zondag zijn we in de morgen naar een Maori Village gegaan met geisers en mud pools. De lucht die daar hangt is echt onverdraagzaam! M’n maag draaide echt een paar rondjes toen ik die bus uitstapten, niet heel prettig na een avondje stappen. Maargoed alles went, zelfs die lucht die daar hing! Ik snap alleen nog steeds niet hoe die mensen daar kunnen wonen, je kleren stinken dan toch ook altijd? We kregen eerst een rondleiding met een gids door het dorpje en aan het einde was er een show. Een paar bewoners van het dorpje zongen liedjes en deden daar een typische Maorische dans bij. Uiteraard hebben we ze ook de Haka gedaan, gaaaaf! Aan het einde mochten alle mannen uit het publiek het podium op om zelf de Haka te leren. Dat was sowieso het hoogtepunt van de dag! Ik heb zo hard gelachen haha. Dit is zo’n hier-had-je-bij-moeten-zijn-moment, maar gelukkig heb ik heel veel filmpjes gemaakt =) Na het village bezoek zijn we gaan lugen, of hoe je dat ook schrijft. Dat is een soort karten, maar dan anders haha. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vond het ook veel te eng dus ik ben na 1 rondje ook afgehaakt. Niks voor mij =) Gelukkig hadden ze daar een Jelly Beans winkel, dus we hebben vieze Jelly Beans geproefd. Ik had er geloof ik een met snot smaak en kots smaak, jammieeee. Daarna zijn we doorgereden naar het zorben. Dat is schijnbaar iets typisch Nieuw-Zeelands. Dan zit je in een grote doorzichtige bal en rol je van een berg af. Wow dat klinkt echt heel stom als ik het zo typ haha. Helaas is het weer hier echt niet te voorspellen en kwam de regen ineens met bakken uit de hemel waardoor zorbing niet door kon gaan. Dus we zijn toen weer terug gereden naar Auckland. Bij thuiskomst in ons prachtige appartementje lag er een kaartje van oma in ons postvakje! Jeee dat was even leuk thuis komen! Het is echt super leuk om hier kaartjes van thuis te ontvangen en ik hang ze allemaal boven m’n bed (hint hint haha)! Op maandag begon het normale werkleventje weer. Dat was even zwaar na zo’n actief weekend haha. Gelukkig waren Ria en Leonie (mede interns bij Dream Au Pair) ook meegeweest, dus we hebben elkaar die dag af en toe even moeten steunen haha.
Op de woensdag daarna mocht ik alweer verhuizen naar het hotel voor de rest van de week. Dit keer was het best een kleine groep met maar 11 Au Pairs, maar het was wel een hele internationale groep wat het echt super gezellig maakte. Iedereen praatte eindelijk eens Engels haha. Er waren twee Amerikaanse meisjes, twee Dutchies, een Frans meisje en de rest was Duits. Ik heb me die week weer heerlijk volgepropt met al dat heerlijke eten en heeerlijk geslapen in m’n luxe kamertje. De orientatie verliep verder ook helemaal goed =) De week vliegt echt voorbij als ik zo’n orientatie heb!
Afgelopen zaterdag zijn we met twee auto’s naar Piha gereden. Dat is ongeveer een uurtje rijden. Dat is een strand met zwart zand, dus dat wordt lekker warm zodra het zonnetje gaat schijnen. Het is echt een heel mooi strand waar heel veel wordt gesurfd. In de zomer zijn daar ook allemaal surf wedstrijden, dus daar wil ik sowieso een keertje gaan kijken! Daarna zijn we nog naar een paar watervallen gewandeld. Bij een waterval had je onderaan een soort natuurlijke Jacuzzi. De stenen waren zo gevormd dat het een klein rond zwembadje was. Daar wil ik in de zomer wel met een lekker drankje in chillen =) Over een paar weken zullen we dus nog wel een keer terug rijden naar Piha. Aan het einde van de dag zijn we nog naar een ander strand daar in de buurt gereden. Dat strand was echt ZO groot en leeg. Het was echt alsof je helemaal alleen op de wereld was. Raar dat zo’n plekken nog bestaan, dit zou in Nederland echt niet kunnen. Je hebt hier trouwens op geen enkel strand een strandtentje waar je iets kan eten ofzo, dat bestaat volgens mij ook echt niet in Nederland! De dag hebben we gezellig afgesloten in een Indiaas restaurantje.
Op zondag konden we eindelijk eens uitslapen! Dus ik werd om 10u heel rustig wakker en dacht dat ik wel even wat slaap had ingehaald. Het tegendeel bleek helaas waar te zijn, de zomerklok was ‘snachts namelijk ingegaan en dus was het nog maar 9u… Fijn zo’n werkritme! Die dag hebben we rustig een beetje gewinkeld, want ik ben ondertussen al zo ontzettend veel kwijt geraakt. Niemand hier gelooft dat ik in Nederland niet zo ben… Ik ben best gestructureerd toch? Tijdens het winkelen kwamen we een Italiaanse markt tegen met muziek en allemaal leuke eet tentjes, dus daar hebben we wat lekkere hapjes gehad. Om toch nog iets nuttigs te doen die dag ben ik daarna gaan zwemmen! Jeeee eindelijk! Nee dat was de tweede keer trouwens. Het is een oud Olympisch zwembad, dus 50m lang. Maar daar kan ik echt heeerlijk baantjes trekken! Dus ik heb me voorgenomen om daar vanaf nu 1x in de week naar toe te gaan, omdat het best een stukje lopen is.
De schoolvakanties zijn hier trouwens ook begonnen. De schoolkinderen hebben hier twee weken vrij, dus ook de helft van de medewerkers heeft nu vakantie. Het is nu dus rustig op kantoor aangezien hier alleen maar mama’s werken haha.
Het is ondertussen alweer vrijdag en er staat weer een leuk weekend op de planning! Vanavond duiken we even de stad in en morgenvroeg vertrekken we naar Raglan met 5 meiden =) Daar gaan we leren surfen!! Zaterdag krijgen we 3 uur surf les en zondag kunnen we zelf nog 3 uurtjes surfen. Ze hebben geen goed weer voorspeld en de golven zijn waarschijnlijk hoog, dus ik ben benieuwd! Iedereen is me al bang aan het maken dat er haaien zitten, dus ik kan niet garanderen dat ik dit weekend overleef. Ach dan heb ik jullie in ieder geval wel kunnen vertellen hoe mijn laatste 4 weken waren haha!
Ik heb trouwens ook uitgevonden dat ik foto’s bij mijn reisverslagen kan toevoegen, dus vanaf nu zal ik er een paar leuke plaatjes voor jullie bij uploaden =)
Ik ga lekker weekend vieren!!! Daaaag!

Heel veel liefs vanuit Nieuw-Zeeland!
X Sahar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3563

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: