Update vanuit het mooie Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu Update vanuit het mooie Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sahar Hamam - WaarBenJij.nu

Update vanuit het mooie Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Sahar

26 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes,

Het is alweer anderhalve week geleden dat ik een reisverslagje geschreven heb, wat vliegt de tijd toch! Het lijkt al zo lang geleden dat ik afscheid heb genomen van iedereen en daar maar stond te krijsen op Schiphol haha. Maaaar oke.. Afgelopen week heb ik weer van alles gezien en meegemaakt. Ik ben afgelopen zaterdag verhuisd naar een ander appartementje in hetzelfde complex, met ook weer twee hele gezellige Nederlandse meiden =) Hier voel ik me wat meer thuis, dus ik verwacht wel dat dit mijn plekje blijft voor de komende 5 maanden. Afgelopen zaterdag ben ik trouwens naar een wedstrijd van de All Blacks geweest! Dat is het nationale rugby team van Nieuw-Zeeland en ze zijn volgens mij ook de beste van de wereld. Rugby hier is een beetje hetzelfde als voetbal bij ons. De wedstrijd was ook nog eens ‘the game of the year’! Ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Het stadion was zoooo groot en ik heb het team de Haka zien doen. Dat is zo’n soort dans die de spelers doen voor de wedstrijd om de tegenstanders te imponeren en bang te maken, ofja ik weet het eigenlijk niet precies haha. Ik werd er in ieder geval wel bang van. Als je het nog nooit gezien hebt moet je zeker even een filmpje opzoeken op YouTube, het is echt zo gaaf!! Verder ben ik er achter gekomen dat het niet alleen een grote knokpartij is, maar dat het juist een heel tactisch spel is. Heel gaaf om eens mee te maken!
Afgelopen woensdag heb ik trouwens ook mijn eerste driedaagse orientatie gehad. Er waren 20 nieuwe Au Pairs die gedurende drie dagen heel veel info krijgen en worden klaargestoomd om een goede Au Pair te kunnen zijn voor het gezin waar ze gaan wonen. Die orientatie werd in een conference room in een hotel gehouden en ik mocht daar ook drie daagjes verblijven. Ik heb er echt van genoten!! Mijn kamer daar was bijna net zo groot als heel dit appartement dat we met z’n drie moeten delen en ik kreeg drie keer per dag heeeerlijk eten, heerlijk groot bed en een grote tv (die hebben we hier niet)!! De volgende orientatie is gelukkig al op 10 september haha, ik kan niet wachten! O ja en ze hebben daar ook een buitenzwembad dus vanaf november kan ik daar lekker buiten chillen tussen het werken door.
Afgelopen zondag zijn we met twee huurauto’s naar Shakespear Regional Park geweest. Dat is een groot natuurpark ten noorden van Auckland. Daar hebben we een hele mooie (iets te lange) strandwandeling gemaakt. Ik denk dat we bijna 10 kilometer hebben gelopen haha. Maar het was echt heerlijk weer en alles was daar zo mooi. Het is dan echt alsof je in een film zit, het uitzicht is gewoon zo fenomenaal! Het is hier trouwens al een week lang heel zonnig. Dus volgens mij is het hier veel beter weer dan bij jullie, terwijl het hier nog officieel winter is haha.
Alles is hier trouwens echt enorm duur. Fruit en verse groente zijn eigenlijk onbetaalbaar... Dus waarschijnlijk kom ik helemaal blut weer terug, maar dat komt dan dus niet omdat ik teveel schoenen/kleren heb gekocht!! Juist verse groenten en fruit haha =) Als roker moet je hier trouwens echt niet naar toe gaan. Een pakje sigaretten kost 30 dollar, dat is omgerekend 18 euro! En volgens mij is roken hier op straat zelfs verboden.
Vanavond heb ik mijn eerste maandelijkse Coffee Group. Alle (vooral nieuwe) Au Pairs worden dan uitgenodigd om in de Coffee Bar voor ons kantoor gezellig koffie te komen drinken. Zo kunnen ze met elkaar in contact komen. Dus daar ga ik nu snel naar toe!

Jullie horen snel weer wat van me!


Heel veel liefs, Sahar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sahar

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3562

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Internship in Auckland!

Landen bezocht: